Family Top Coach

 





Diensten, Sales Trainingen

JATIIL Training & Coaching kan uw organisatie o.a. ondersteunen met Sales Trainingen:

Onze Sales Trainingen zijn veelal maatwerk. Uw doelstellingen, organisatie en markt worden in de training als uitgangspunt gehanteerd. Samen met u bepalen we de inhoud van de training en bepalen we hoofd- en subdoelen. Waar liggen uw prioriteiten en waar is de grootste winst te behalen. Voorafgaand aan de training kan de trainer samen met u het huidige salesproces doorlopen en verbeterpunten aandragen.

Wij verzorgen ééndaagse en meerdaagse Sales Trainingen. Wij trainen theoretisch kennis (je kunt pas doen wat je wilt, als je weet wat je doet), vaardigheden en salestools. Voorbeelden van de salestools zijn bijvoorbeeld de SalesPitch en de USP's van uw organisatie, product/dienst en van de adviseur zelf.

 

Enkele voorbeelden:

NIEUWE DIENSTEN worden onvoldoende afgesloten, de accountmanagers houden hun verhaal veelal bij het oude, vertrouwde pallet aan diensten. Als directie ziet u de markt veranderen en heeft niet voor niets nieuwe diensten geintroduceerd. Zelfs met een leuke incentive blijven de resultaten achter. In een maatwerk sales training wordt de inventarisatiefase van het verkoopgesprek zodanig ingetraind dat de nieuwe diensten automatisch worden meegenomen. Ook de aansturing en rapportage ten aanzien van de omzet wordt gespecificeerd waardoor er meer prioriteit wordt gelegd op de bredere productmix. De accountmanager voelt zich na de training inclusief Sales Pitch ten aanzien van de nieuwe dienst zelfverzekerd genoeg om het gesprek in te gaan.

 

OUDE ROTTEN hebben vaak al zoveel trainingen gehad dat ze trainingen ervaren als een dagje uit: collega's zien en even niet op de baan. Hebben alles al gezien en ook het management wordt ervaren als tijdelijk gemak of ongemak afhankelijk van de manager. De resultaten laten al geruime tijd te wensen over maar de schuld hiervan ligt buiten het bereik van de "oude rotten". De markt is veranderd, klanten zijn niet meer loyaal, de crisis, etc. Wij brengen de verantwoordelijkheid weer terug bij de consultants. Dagen uit om het werk weer als vak te zien, triggeren om het succes en het falen weer als gevolg van het eigen handelen te ervaren. Ook zullen alle fases van het verkoopgesprek worden doorlopen met rollenspellen en al. Ondanks alle ervaring gegarandeerd confronterend en prikkelend voor de deelnemers. Tevens staan we stil bij de importantie van hun salessuccesen voor de gehele organisatie; ze worden erkend en hebben importantie. Er wordt op hen gerekend.

 

Het gemiddelde ORDERBEDRAG IS TE LAAG. Er is te weinig rendement per verkoop, de omzet per klant moet omhoog. In een training Cross-selling en Up-selling worden de verkopers van een winkelketen getraind op een completere inventarisatiefase en het hoger inzetten bij de keuzemogelijkheden van de producten. Het voorkomen van aanname's en het behandelen van je klanten met een open mind approach wordt met praktijkvoorbeelden voor het voetlicht gebracht. Als laatste wordt er getraind op het heropenen van het verkoopgesprek na de kassa aanslag voor cross-selling en de verkoop aan meegekomen relaties van de klant.

 

De CONVERSIE op de netto adviesgesprekken is te laag: er moet vaker succesvol worden afgerond. U heeft adviseurs in dienst: te weinig omzet en voldoende gesprekken. In een tweedaagse training fixeren we ons geheel op het verkoopgesprek met extra aandacht op de afsluitfase. Hoe haal je de deal binnen zonder dat het als "goedkoop" wordt ervaren of dat de "harmonie" van het gesprek wordt doorbroken. Je wilt een lange termijn relatie met je klant maar dat kan pas als hij ook daadwerkelijk klant gaat worden. Hoe worden tegenwerpingen voorkomen en blijf je aan het eind van je gesprek uit de "ja maar,..." situatie. Onze ervaren salestrainers verhogen de kwaliteit van uw adviseurs en brengen prioriteit aan in het werk. Advies geven is de weg naar omzet, geen doel op zich.

 

 

 

Home | Contact | JATIIL | FAQ | Voorwaarden | Disclaimer |        
See Gezinscoaching